Deklaracja dostępności
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://ctb.prz.edu.pl
Data publikacji strony internetowej: 4 grudnia 2017.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25 marca 2021.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie można z poziomu klawiatury zamknąć okna z informacją o plikach cookies. Te i dalej wypisane niezgodności z
„Zaleceniami” dotyczą całego serwisu, chyba, że w treści odpowiedzi
zaznaczono inaczej.
– Na stronach z ankietą lub formularzem rejestracji konta lokalnego
informacja o błędzie w formularzu nie ma informacji o błędzie lub jest
ona tylko wizualna lub mało zrozumiała.
– W formularzach przy błędnie wypełnionych polach nie pojawia się
podpowiedź jak poprawnie wpisać w nie dane.
– W formularzach związanym ze zobowiązaniami prawnymi lub finansowymi
nie można zweryfikować i poprawić danych przed ich wysłaniem.
– Wstawiane na stronach filmy lub animacje zawierające ścieżkę dźwiękową
nie mają napisów dla osób niesłyszących.
– Wstawiane na stronach filmy lub animacje zawierające ścieżkę dźwiękową
nie mają audiodeskrypcji.
– Część linków do dokumentów do pobrania nie ma informacji o ich
formacie, rozmiarze i języku.
– Hierarchia nagłówków jest zaburzona na niektórych stronach np. w
module Aktualności.
– Na stronach zdarzają się linki opisane jako „więcej”, „pobierz” itp.,
a wtedy cel i działanie linków jest trudne do zrozumienia.
– Na stronach z formularzami nie wszystkie pola formularzy są poprawnie,
jednoznacznie zidentyfikowane.
– Na stronach z formularzami nie wszystkie pola formularzy o podobnym
znaczeniu są grupowane w formularzu za pomocą znaczników «fieldset» lub
«optgroup».
– W widoku pionowym treść bywa obcinana na stronach, na których są
grafiki, formularze, tabele.
– Na stronie są błędy walidacji lub przestarzałe elementy HTML w bloku
lewego menu i w module Konto użytkownika.
- Nie ma mapy strony lub wyszukiwarki
– Część dokumentów do pobrania nie jest w pełni dostępna cyfrowo.
- W portalu bardzo rzadko pojawiają się treści na stronach
wyglądające jak listy nie zdefiniowane jako lista HTML.
- Na stronach mogą pojawić się powtarzające się treści/wartości
powodujące efekt jąkania się czytnika ekranu.
- Może się zdarzyć, że nie można anulować działania, które uruchamia
się poprzez gest punktowy lub wciśnięcie klawisza urządzenia
wskazującego.
- Może się zdarzyć, że etykieta wizualna i zgłaszana przez technologie
asystujące mają różną treść.
- Może się zdarzyć, że tabela nie ma pełnego opisu
- Może się zdarzyć, że komunikaty o statusie lub błędzie są dostępne
dopiero po przejściu fokusa.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji: 4 grudnia 2024.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 27 marca 2025.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Raport z samooceny
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej należy zgłosić do Anny Szczepek: e-mail aniasz@prz.edu.pl lub telefonicznie 17 743 2217.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najwygodniejszy.
Na zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. Podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a wnioskodawca nie zgadza się z tą odmową, ma prawo złożyć skargę.
Prawo do złożenia skargi przysługuje także, jeśli wnioskodawca nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę należy złożyć listownie lub mailem do koordynatora dostępności w Politechnice Rzeszowskiej:
Artur Majcher
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
al. Powstańców Warszawy 12
35-959 Rzeszów
e-mail: dostepnosc@prz.edu.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Można także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w zgłoszonej sprawie.